"Afspraak is afspraak" is een veel gehoorde uitspraak. Een signaal dat er met het nakomen van afspraken iets mis is. Tegelijk blijkt die uitspraak niet te leiden tot betere resultaten. De wereld blijkt niet planbaar en maakbaar. Aanspreken lijkt iets negatiefs. Hoe bespreek je constructief de voortgang?
Afspraken kunnen vaak niet worden nagekomen. Of ze kunnen totaal verkeerd uitpakken als ze zonder meer nagekomen zouden worden. Er is dus meer nodig.
In deze training leg ik een basis voor een evenwichtige af- en aanspreekcultuur. Zo’n cultuur draagt bij tot een efficiënte, resultaatgerichte bedrijfsvoering. Door het maken van heldere realistische afspraken met behulp van de 2-componentenafspraak en het elkaar daar respectvol en zakelijk op aanspreken:
Voor de klant betekent dit dat de organisatie nog meer betrouwbaar wordt. De mensen in de organisatie gaan leren en zijn nog flexibeler. Kwaliteiten, die in een dynamische, hectische omgeving van levensbelang zijn voor de organisatie die zijn meerwaarde voor de klant wil waarmaken.
Over deze aanpak kun je lezen in het Praktijkboek Dynamische Oordeelsvorming
Meer weten? maak een vrijblijvende afspraak voor een gesprek!