Afspreken en aanspreken

"Afspraak is afspraak" is een veel gehoorde uitspraak. Een signaal dat er met het nakomen van afspraken iets mis is. Tegelijk blijkt die uitspraak niet te leiden tot betere resultaten. De wereld blijkt niet planbaar en maakbaar. Aanspreken lijkt iets negatiefs. Hoe bespreek je constructief de voortgang?

Meer weten?

Maak een vrijblijvende afspraak voor een gesprek!

neem contact op

Af- en aanspreekcultuur

Afspraken kunnen vaak niet worden nagekomen. Of ze kunnen totaal verkeerd uitpakken als ze zonder meer nagekomen zouden worden. Er is dus meer nodig.

In deze training leg ik een basis voor een evenwichtige af- en aanspreekcultuur. Zo’n cultuur draagt bij tot een efficiënte, resultaatgerichte bedrijfsvoering. Door het maken van heldere realistische afspraken met behulp van de 2-componentenafspraak en het elkaar daar respectvol en zakelijk op aanspreken:

  • kun je besluiten (woorden) beter en sneller in daden omzetten;
  • kun je de onderlinge relaties objectiveren;
  • werk je aan onderling vertrouwen.

Voor de klant betekent dit dat de organisatie nog meer betrouwbaar wordt. De mensen in de organisatie gaan leren en zijn nog flexibeler. Kwaliteiten, die in een dynamische, hectische omgeving van levensbelang zijn voor de organisatie die zijn meerwaarde voor de klant wil waarmaken.

Over deze aanpak kun je lezen in het Praktijkboek Dynamische Oordeelsvorming
Meer weten? maak een vrijblijvende afspraak voor een gesprek!

Training gesprekstechnieken "Afspreken en aanspreken"
U gebruikt een verouderde browser van Internet Explorer die niet meer wordt ondersteund. Voor optimale prestaties raden wij u aan om een nieuwere browser te downloaden. Hiervoor verwijzen wij u door naar:

browsehappy.com sluiten